"Det sjunde inseglet" ft. Lill-Linas

Haj Kaj, hammarpaj!
Har varit och ätit mat med Mami och Lotta, samtidigt som vi tittat på halv åtta hos mig. Riktigt mysigt program.
Efter det gick jag upp och gjorde detta inlägg, bilden där nere var lite knepig för när jag nästan var klar blev Paint jobbig och jag fick börja om.

Men banne mig, imorron måste jag minsann göra lite matte! (gjorde aldrig det idag) Men, det går nog bra, provet är ju ändå inte förens på torsdag, kan ju ändå plugga imorron)
Nu så avslutar vi inlägget med en scen från "det sjunde inseglet" av Ingmar Bergman 1957, fast med Fin, Fina Lina- remix.

Lill-Linas: Vem är du?
Matten: Jag är Matten.
Lill-Linas: Kommer du för att hämta mig?
Matten: Jag har redan länge gått vid din sida.
Lill-Linas: Det vet jag.
Matten: Är du beredd?
Lill-Linas: Min kropp är beredd, inte jag själv.
[Matten närmar sig Lill-Lina]
Lill-Linas: Vänta ett ögonblick.
Matten: Så säger ni alla. Men jag lämnar inga uppskov.
Lill-Linas: Du spelar ju schack, inte sant?
Matten: Hur vet du det?
Lill-Linas: Åh, jag har ju sett det i mattehäfterna och hört det i lärarnas genomgångar.
Matten: Ja, jag är verkligen en ganska skicklig schackspelare.
Lill-Linas: Du kan ändå inte vara skickligare än jag.
Matten: Varför vill du spela schack med mig?
Lill-Linas: Det är min sak.
Matten: Det har du rätt i.
Lill-Linas: Villkoret är att jag får slippa matten så länge jag står dig emot. Spelar jag dig matt, friar du mig.
[Lill-Lina räcker fram båda sina händer. Matten pekar på en av dem och får svart.]
Lill-Linas: Du fick svart.
Matten: Det passar ju bäst så. Inte sant?



Oj, oj! Eftersom att Lill-Lina suger i schack, var det en lätt match för matten, så imorron får jag helt enkelt jobba på.
(Jag får verkligen dåndimpen, har aldrig varit bra på schack!)

Nåja, sov gott och dröm sött! ♥

Kram,
Lina

Kommentarer
Postat av: Fillan

Haha ! Guuud vilken fin bild, haha ! :P <3

Men vad du ser arg ut xD

2010-11-24 @ 16:59:08
URL: http://ffillann.blogg.se/
Postat av: Fillan

Haha ! Guuud vilken fin bild, haha ! :P <3

Men vad du ser arg ut xD

2010-11-24 @ 16:59:08
URL: http://ffillann.blogg.se/
Postat av: Fillan

Uppsi, blev två kommentarer (A)

2010-11-24 @ 16:59:27
URL: http://ffillann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0